Τα παιδιά που ανήκουν στη λίστα των ανθρώπων με υψηλό δείκτη νοημοσύνης αναγκάζονται να αφήσουν ανεκμετάλλευτο το “χάρισμα” τους, λόγω της ανυπαρξίας ειδικών προγραμμάτων στα σχολεία της Ελλάδας, την ώρα που στον υπόλοιπο κόσμο αφθονούν.





Ακόμη μια πρωτιά για την Ελλάδα, αλλά όχι ιδιαίτερα τιμητική: Τη στιγμή που όλες οι χώρες ενσωματώνουν στην εκπαίδευση ειδικά προγράμματα για παιδιά με υψηλή νοημοσύνη, η χώρα μας δε διαθέτει κάτι ανάλογο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Τουρκία, η οποία διαθέτει 45 προγράμματα για την εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών.

"Επικίνδυνο για τη δημοκρατία το υψηλό IQ"



Aντίθετα στην Ελλάδα, λειτουργούν τα Πειραματικά Σχολεία που αφορούν όμως, όπως διευκρινίζει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο καθηγητής κ. Παπαδάτος, τον εκπαιδευτικό τρόπο διδασκαλίας για παιδιά με κανονικό δείκτη νοημοσύνης και δεν αφορά τα παιδιά με υψηλό IQ.


Όπως εξηγεί, τα Πειραματικά Σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα, δέχονται παιδιά με τη διαδικασία της κλήρωσης και όχι με βάση το "χάρισμα", αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν τεράστιες διαφορές στους δείκτες νοημοσύνης.


"Υπάρχει μία λανθασμένη αντίληψη ότι με την εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών υπάρχει κίνδυνος για τη Δημοκρατία", τονίζει και συμπληρώνει ότι μετά την μεταπολίτευση έχει επικρατήσει η άποψη στην Ελλάδα ότι αν δοθεί επιπρόσθετη διδασκαλία στα χαρισματικά παιδιά θα υπάρξει κίνδυνος για τη Δημοκρατία, καθώς αυτά θα υπερτερούν έναντι των υπολοίπων, κάτι το οποίο, σύμφωνα με τον καθηγητή κ. Παπαδάτο, είναι λάθος.


"Τα παιδιά αυτά αντιλαμβάνονται καλύτερα τους δημοκρατικούς θεσμούς και κανόνες και τους υπηρετούν πιο πιστά", αναφέρει.


Στη Σοβιετική Ένωση, συμπληρώνει, υπήρχαν σχολεία για παιδιά με ταλέντο στα μαθηματικά. Έτσι με την εκπαίδευση αυτών των χαρισματικών παιδιών, οι Σοβιετικοί κατόρθωσαν και πήγαν στο διάστημα. Σ’ αυτή τη λογική άρχισαν και οι ΗΠΑ, να κάνουν τα δικά τους σχολεία για τα χαρισματικά παιδιά, διευκρίνισε ο κ. Παπαδάτος.


Όσον αφορά την Ελλάδα, επισημαίνει ότι πρόσφατα συζητήθηκε, για πρώτη φορά, το ζήτημα της εκπαίδευσης των χαρισματικών παιδιών, στο πλαίσιο του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Επιστημών της Εκπαίδευσης, με θέμα "Άτομα Υψηλής Νοημοσύνης: ιστορικές, βιολογικές, κοινωνικές, εκπαιδευτικές διαστάσεις. Η εκπαίδευση χαρισματικών παιδιών στην Ελλάδα".



Στο εν λόγω συνέδριο έλαβαν μέρος πάνω από οκτακόσιοι επιστήμονες, πανεπιστημιακοί, ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοί, γιατροί, σπουδαστές, αλλά και γονείς.


Όπως τονίστηκε στο συνέδριο, υπολογίζεται ότι το 1% του πληθυσμού έχει υψηλό δείκτη νοημοσύνης, δηλαδή μεταξύ 125 και 130.



Τα συμπεράσματα του συνεδρίου θα σταλούν στο υπουργείο Παιδείας, όχι για τη δημιουργία κατ’ ανάγκη ειδικών σχολείων, αλλά για πρόσθετη διδασκαλία ή τη λειτουργία θερινών σχολείων.


Όπως λέει ο κ. Παπαδάτος, που ήταν πρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής του συνεδρίου, θα πρέπει να φτιαχτούν ειδικά προγράμματα για τα παιδιά με υψηλό δείκτη νοημοσύνης, με ευθύνη του υπουργείου και να αλλάξει η κουλτούρα της μεταπολίτευσης, στην Ελλάδα, που θεωρεί επικίνδυνη την εκπαίδευση αυτών των παιδιών.


Η αρχή έγινε...



Το πρώτο θερινό σχολείο ξεκίνησε τη λειτουργία του μετά το τέλος του συνεδρίου. Τα μαθήματα κράτησαν δύο εβδομάδες και το παρακολούθησαν 16 παιδιά της έκτης δημοτικού. Η επιλογή έγινε με βάση τις επιδόσεις τους στο σχολείο και τα ειδικά τεστ νοημοσύνης.


[Only registered and activated users can see links. ]