[IMG]http://img573.**************/img573/4857/41png.jpg[/IMG]
Έσοδα ύψους 289,2 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει για τη χρήση του 2010 η παγκόσμια τηλεοπτική αγορά, από το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών, εντείνοντας τους ρυθμούς ανάπτυξης με αύξηση της τάξης του 7,1% σε σχέση με το 2009.
Τη χρονιά που πέρασε, το συνδρομητικό μοντέλο τηλεοπτικών υπηρεσιών σταθεροποίησε τη θέση του, αποτελώντας τη σημαντικότερη πηγή εσόδων της βιομηχανίας.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η iDate, στη διετή έκθεσή της για τον κλάδο -η οποία παρουσιάζεται για 21η χρονιά- τα συνολικά έσοδα των τηλεοπτικών επιχειρήσεων το 2010, που προέρχονται από τις διαφημίσεις, τις συνδρομές και την απευθείας χρηματοδότηση, παρουσιάζουν αύξηση, η οποία οφείλεται όχι μόνο από τις αναδυόμενες, αλλά και από τις ώριμες αγορές.

Ανά κατηγορία
Οι συνδρομές αποτελούν πλέον σταθερά την κύρια πηγή εσόδων για την τηλεοπτική βιομηχανία, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το 48% των εσόδων προέρχεται από εκεί.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το μερίδιο της διαφήμισης στα συνολικά έσοδα των τηλεοπτικών επιχειρήσεων ανέρχεται στο 43%, ενώ εκτιμάται ότι η αναλογία αυτή όσον αφορά την προέλευση των εσόδων, θα παραμείνει σταθερή και τα επόμενα χρόνια. Το υπόλοιπο 9% προέρχεται από απευθείας κρατικές χρηματοδοτήσεις ή ενισχύσεις, αφού στα στοιχεία που αφορούν την τηλεοπτική βιομηχανία, περιλαμβάνονται και οι δημόσιοι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς
Ειδικότερα και όσον αφορά την προέλευση των εσόδων, τα 138 δισεκατομμύρια ευρώ προέρχονται από τις συνδρομητικές υπηρεσίες, τα 124,1 δισεκατομμύρια ευρώ από τη διαφήμιση και τα 27,2 δισεκατομμύρια ευρώ, από τις κρατικές χρηματοδοτήσεις.
Η αύξηση των εσόδων το 2010, σε σχέση με το 2009, είναι από τις συνδρομητικές υπηρεσίες της τάξης του 8,41%, από τη διαφήμιση 5,8% και από τις κρατικές χρηματοδοτήσεις 7,09%. Η συνολική αύξηση των εσόδων είναι της τάξης του 7,15%, όταν το 2009, η αύξηση υπήρξε μόνο οριακή 0,6%.

Στη Βόρεια Αμερική
Από πλευράς γεωγραφικών περιοχών και σε ό,τι αφορά την κατανομή τους, το 37% των εσόδων προέρχεται από την περιοχή της Βόρειας Αμερικής, ενώ το 29,2% από την Ευρώπη. Στο 22,3% ανέρχεται το μερίδιο της περιοχής Ασίας - Ειρηνικού, ενώ το μερίδιο της Λατινικής Αμερικής, είναι της τάξης του 7,8%. Επίσης η Μέση Ανατολή/ Αφρική συμμετέχει με 3,6%.
Το συνολικό ποσό των εσόδων της Βόρειας Αμερικής ξεπερνά τα 103 δισ. ευρώ το 2010, αυξημένο κατά 4,5% σε σχέση με το 2009, το μερίδιό της ωστόσο είναι μειωμένο κατά 1 ποσοστιαία μονάδα.

Η ευρωπαϊκή αγορά
Σημαντική αύξηση εσόδων, εμφανίζεται στην Ευρώπη, όπου με 84,4 δισ. ευρώ, η εν λόγω αγορά, παρουσιάζει βελτίωση κατά 6,6%. Ειδικότερα στη γηραιά ήπειρο, οι αγορές της Μεγάλης Βρετανίας, της Γερμανίας και της Γαλλίας, είναι οι βασικοί πυλώνες της Ευρωπαϊκής τηλεοπτικής βιομηχανίας, αφού από εκεί προέρχεται το 56% των συνολικών της εσόδων. Συγκεκριμένα και σε ό,τι αφορά τις επιμέρους αυτές αγορές, η Μεγάλη Βρετανία, εμφανίζει αύξηση εσόδων 6,3%, η Γαλλία 5,3%, ενώ αντίθετα σημαντικά χαμηλότερο είναι το ποσοστό της Γερμανίας, αφού ανέρχεται στο 1,2%. Το μερίδιο αγοράς της Ευρώπης παρέμεινε σταθερό το 2010 στο 29,2%.

Οι αναδυόμενες
Ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ανάπτυξης πέτυχε το 2010, η τηλεοπτική αγορά της Ασίας/Ειρηνικού με αύξηση 9,1%, ενώ αυξημένο ήταν και το μερίδιό της από τη συνολική πίτα κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες, ανεβαίνοντας στο 22,3%. Οι μεγάλοι παίκτες της συγκεκριμένης αγοράς, η Ιαπωνία, η Ινδία και η Κίνα, παρουσίασαν ανάπτυξη κατά 3,9%, 13,3% και 12,2%, αντίστοιχα.
Την υψηλότερη αύξηση από πλευράς μεριδίου, παρουσίασε η αγορά της Λατινικής Αμερικής, αφού από το 6,4% του 2009, πέρασε στο 7,8% το 2010. Η Βραζιλία είναι η μεγαλύτερη αγορά της περιοχής αφού από εκεί προέρχεται το 44% των εσόδων της.
Ελαφρά αύξηση παρουσίασε και η αγορά της Μέσης Ανατολής/Αφρικής, με το μερίδιό της να φτάνει στο 3,6% το 2010, από 3,3% το 2009, ενώ θεαματική ήταν η αύξηση των εσόδων αφού έφτασε στο 16,9%.




naftemporiki