Επενδυτικές κινήσεις, παρά την ύφεση, αρχίζουν να εμφανίζονται στην τηλεοπτική αγορά, εν όψει του ψηφιακού περιβάλλοντος αλλά και της διεύρυνσης των δυνατοτήτων συνεργασίας μεταξύ καναλιών, που προωθεί η κυβέρνηση.
Πιθανή θεωρείται από πολλούς η αύξηση του μεριδίου από τη διαφημιστική πίτα των 6 από τα 7 κανάλια εθνικής εμβέλειας.
Ηδη οι μεγάλοι σταθμοί έχουν από καιρό αρχίσει τις επαφές προκειμένου να διερευνηθούν τα περιθώρια συνεργασίας με τον ανταγωνισμό ώστε να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας, ενώ από την άλλη πλευρά άλλες τηλεοπτικές επιχειρήσεις αναζητούν επενδυτικές ευκαιρίες, σε μικρότερους σταθμούς της περιοχής της πρωτεύουσας, με στόχο τη δημιουργία χαρτοφυλακίου εξειδικευμένων (στοχευμένων) καναλιών.

«Πράσινο φως»

Μόλις χθες το ΕΣΡ ανακοίνωσε την έκδοση άδειας για ψηφιακή εκπομπή στο πιλοτικό στάδιο, του τηλεοπτικού σταθμού Shop TV, καθώς και την έγκριση άδειας για μετάδοση περιεχομένου μέσα από ευρυζωνικά δίκτυα.
Επισημαίνεται ότι με την απόφαση αυτή, ουσιαστικά το Συμβούλιο αναιρεί παλαιότερη απόφασή του για ανάκληση λειτουργίας του σταθμού, για την οποία βέβαια το κανάλι έχει προσφύγει στο ΣτΕ πετυχαίνοντας και την προσωρινή αναστολή της εκτέλεσης της απόφασης, μέχρι την εκδίκασή της.

Το κανάλι μόλις πριν από λίγο καιρό άλλαξε χέρια και πέρασε στην εταιρεία Τηλεμάρκετινγκ Α.Ε. (62,5%), καθώς και στον Ιωάννη Σπανολιό (12,5%), αντιπρόεδρο του δ.σ., και τον Θεόδωρο Κατσίκη 25%.
Η εταιρεία Τηλεμάρκετινγκ Α.Ε. ανήκει στους Μαρία Κουρνιώτη (30,41%), Ιντέλλα Μαρκάκη (28,25%), Ελλήσποντος Α.Ε. (11,5%) -ανήκει στην οικογένεια Κοτσιώνη-, Λεωνίδα Ραψομανίκη (11,5%), ενώ οι υπόλοιποι μέτοχοι (Αθαν. Ευσταθιάδης, Ιωάν. Ευσταθιάδης, Ανδρονίκη Ευσταθιάδη, Ιωαν. Κουρνιώτη, Μάνος Μαρκάκης, Mivecom Ltd και Γεωργία Κουρνιώτη) κατέχουν ποσοστά μικρότερα του 5%.
Το κανάλι, το οποίο δραστηριοποιείται στο χώρο της προβολής των υπηρεσιών, με τις άδειες που απέκτησε χθες κάνει το πρώτο βήμα για έναρξη διαδραστικών διαφημιστικών υπηρεσιών, σε ένα περιβάλλον περισσότερο φιλικό παρά ποτέ για το χώρο της τηλεοπτικής διαφήμισης, μετά και την πρόσφατη ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία, της Οδηγίας της Ε.Ε. για τα οπτικοακουστικά.
Αξίζει να επισημανθεί ότι με τις νέες αλλαγές που προωθούνται θα μπορεί κανείς να «τρέχει» ένα τηλεοπτικό σταθμό με πολλαπλή αξιοποίηση, μηχανημάτων, πόρων κ.λπ.

Τα μερίδια διαφήμισης

Το ενδιαφέρον για περιεχόμενο γίνεται ολοένα και πιο έντονο εν όψει και της αύξησης του ανταγωνισμού, με την έναρξη, τους επόμενους μήνες, νέων πλατφορμών στον τομέα της παροχής συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών.
Επίσης και παρά τις μη ενθαρρυντικές εκτιμήσεις για τη συνολική διαφημιστική δαπάνη στην τηλεόραση εντός του έτους, δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι το ενδεχόμενο αύξησης του μεριδίου των 6 από τα 7 κανάλια εθνικής εμβέλειας από τη διαφημιστική πίτα είναι πλέον ορατό.
Αυτό επειδή όπως επισημαίνουν, αναμένουν διόρθωση των στρεβλώσεων της αγοράς, εκτιμώντας ότι δύσκολα πλέον ορισμένοι σταθμοί θα ξεπεράσουν τις επιπτώσεις της κρίσης.
Το 2010, το μερίδιο αγοράς των καναλιών από τη διαφημιστική δαπάνη -με εξαίρεση το ΣΚΑΪ τα στοιχεία του οποίου δεν δίνονται στη δημοσιότητα- είναι: Mega 30%, ANT1 25,86%, Alpha 15,38%, Star 13,7%, Alter 9,99%, NET 3,74%, ET1 0,9%, Μακεδονία TV 0,27% και ET3 0,07%.


naftemporiki