Κατά την διάρκεια του 2011 οι μεταδόσεις του διεθνούς ειδησεογραφικού καναλιού Euronews αλλάζουν σε μορφή 16/9, ενώ μία σειρά από πρωτοβουλίες που αφορούν την παρουσίαση, την οργάνωση και την διανομή του καναλιού, θα το φέρουν σε μία νέα διάσταση. Το Euronews σκοπεύει να ανοίξει 11 νέα γραφεία τοπικών ανταποκριτών ώστε να επεκτείνει την δημοσιογραφική κάλυψη και το δίκτυο του σε όλο τον κόσμο. Μόνιμα γραφεία θα υπάρχουν στο Παρίσι, το Κίεβο (με ντόπιους δημοσιογράφους), στην Κωνσταντινούπολη, το Ντουμπάι, την Ουάσιγκτον και το Πεκίνο. Το γραφείο των Βρυξελλών θα έχει βασική θέση στο νέο οργανισμό, αφού είναι το πρώτο γραφείο διεθνούς ειδησεογραφικής ομάδας η οποία θα έχει έδρα την «πρωτεύουσα» της Ευρώπης. Στα σχέδια ανάπτυξης υπάρχει η προσθήκη των Ουκρανικών τον Αύγουστο του 2011 ως 11η γλώσσα μεταδόσεων του καναλιού.

Ένας από τους στόχους για το 2011 είναι η παρουσία και διαθεσιμότητα του καναλιού σε όλες τις συσκευές, παντού και σε οποιαδήποτε στιγμή. Ο Michael Peters, διευθύνων σύμβουλος του Euronews, ανακοίνωσε εκτεταμένες συνεργασίες με το Youtube και το Dailymotion, για νέα κανάλια και υπηρεσίες βίντεο catch-up TV μέσα από αυτά τα site. Σε συνεργασία με την Google το κανάλι θα ξεκινήσει την μετάδοση ενός νέου εβδομαδιαίου προγράμματος με όνομα Trends, στο οποίο θα γίνεται αναφορά στις δημοφιλείς αναζητήσεις των χρηστών του διαδικτύου. Επίσης επιβεβαίωσε την διάθεση από τον Φεβρουάριο live εφαρμογών για τα iPhone, iPad και Android, την διάθεση μιας ολοκληρωμένης εφαρμογής του Euronews για τα iPad στο πρώτο ήμισυ του 2011, καθώς και το ξεκίνημα του διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού Euronews radio. Με την πρωτοβουλία «euronews display» το κανάλι στοχεύει στην παρουσίαση του 100% σε οπτική μορφή (με βίντεο και κείμενο) σε πολυσύχναστους χώρους, όπως σιδηροδρομικούς σταθμούς και αεροδρόμια, ενώ μετά από αποκλειστική συμφωνία με την Air France το Euronews θα μεταδίδεται στις πτήσεις των αεροπλάνων της. Ο Peters τόνισε επίσης την δέσμευση του Euronews στις τηλεοράσεις που συνδέονται στο διαδίκτυο, αφού τις θεωρεί ως το τελευταίο βήμα μίας νέας επανάστασης στα media. Μετά την συμφωνία με την Panasonic, επιβεβαίωσε την ύπαρξη συζητήσεων για συμφωνία με άλλες έξι μεγάλες κατασκευάστριες τηλεοράσεων, που περιλαμβάνουν την Toshiba, την Sony και την Philips.


digitaltvinfo