[IMG]http://img10.**************/img10/9679/5503341131981.jpg[/IMG]

Η Pinger είναι μία μικρή εταιρεία από την Καλιφόρνια η οποία παρέχει υπηρεσίες free texting στις ΗΠΑ και τη Γερμανία και έχει σχέδια διεθνούς επέκτασης. Αν και αποτελεί έναν «παίκτη» μάλλον μικρού μεγέθους, εάν ληφθεί υπόψιν η γενικότερη «έκρηξη» των υπηρεσιών messaging για smartphones- όπως το iMessage της Apple, το BlackBerry Messenger της RIM, το WhatsApp, το Viber Media, το Facebook Messenger και το KakaoTalk- γίνεται αντιληπτό ότι η «αυτοκρατορία» των sms απειλείται, καθώς ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς στην οποία κυριαρχούσαν έχει αφαιρεθεί λόγω της δυναμικής εισόδου των εφαρμογών που προσφέρουν δωρεάν υπηρεσίες παρεμφερείς με αυτές για τις οποίες τα sms χρεώνουν, αποφέροντας μεγάλα κέρδη στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών.

Oι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του messaging προσφέρουν υπηρεσίες και προσφορές που επιτρέπουν δωρεάν επικοινωνία με άλλους χρήστες που βρίσκονται στο ίδιο δίκτυο ή Wi-Fi, ενώ κάποιες έχουν έσοδα από διαφημίσεις (όπως η Pinger).

Η Ovum, εταιρεία που ασχολείται με μετρήσεις στο χώρο, υπολογίζει ότι οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών έχασαν περίπου 11 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι εξαιτίας της «μετανάστευσης» πολλών χρηστών από τα sms σε εναλλακτικές εφαρμογές που επιτρέπουν την αποστολή μηνυμάτων μέσω δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Τα έσοδά τους από τα sms παραμένουν φυσικά μεγάλα, ωστόσο η πτώση είναι συνεχής εδώ και μερικά χρόνια.

Μετά από χρόνια μελετών, οι μεγάλες εταιρείες του χώρου ανακοίνωσαν πως θα προσπαθήσουν να «αντεπιτεθούν» παρουσιάζοντας λογισμικό ενσωματωμένο σε νέα κινητά τηλέφωνα το οποίο θα επιτρέπει σε χρήστες να χρησιμοποιούν τις ίδιες υπηρεσίες (internet based messaging και φωνητικές κλήσεις) χωρίς επιπρόσθετη χρέωση.

Η νέα μέθοδος messaging που παρουσιάστηκε από το βιομηχανικό γκρουπ GSMA (Groupe Speciale Mobile Association) αποκαλείται Joyn και θα λανσαριστεί φέτος από εταιρείες σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Νότια Κορέα. Μία δοκιμαστική beta έκδοση κυκλοφόρησε για τους Ισπανούς πελάτες της Vodafone που διαθέτουν smartphones με Android. Στην εταιρική «αργκό» η εφαρμογή είναι γνωστή ως RCS (Rich Communications Suite). Στο επίκεντρό της βρίσκεται η αντιμετώπιση ενός από τα σημαντικότερα προβλήματα των εν λόγω εφαρμογών, το ότι και ο αποστολέας και ο παραλήπτης του μηνύματος πρέπει να χρησιμοποιούν την ίδια εφαρμογή (κάτι που μέχρι τώρα «σώζει» τα sms). Ωστόσο, δεν είναι σίγουρο ότι θα μπορεί να λειτουργεί σε κάθε τηλέφωνο (ενδεικτικά, ένας από τους σημαντικότερους «παίκτες» στο χώρο, η Apple, έχει το iOS και όχι το Android).



πηγη